دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب ماده «اصلاح ماده واحده امکان شرکت کردن فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» خبر داد و گفت: این مصوبه به منظور اجرا توسط رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اعلام خبر تصویب «اصلاح ماده واحده امکان شرکت کردن فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه به منظور اجرا توسط حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: آن دسته از فرهنگیانی که دارای مدرک معادل فوق دیپلم و یا مدرک معادل کارشناسی هستند، پس از ارزشیابی مدارک آن‌ها، نسبت به مدارک معادل کاردانی، ۷۰ تا ۷۵ درصد و کارشناسی ۶۰ تا ۶۵ درصد واحدهای گذرانده شده، پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: تحصیل این اشخاص در مقاطع تحصیلی بالاتر که قبول شده‌اند، مشروط به جبران کسری واحدهای درسی خود در مدت زمان معین مندرج در آیین‌نامه اجرایی این ماده واحده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: این مصوبه صرفاً شامل کسانی می‌شود که در آزمون مقاطع تحصیلی بالاتر (کارشناسی و کارشناسی ارشد) شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند.

مخبر دزفولی گفت: قبولی نامبردگان در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی در مدت زمان مشخص مندرج در آیین‌نامه اجرایی این ماده واحده، ذخیره خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: جبران کسری واحدهای پذیرفته‌شدگان صرفاً در دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش (شهید رجایی و فرهنگیان) امکان‌پذیر خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: آیین‌نامه اجرایی این ماده واحده، با همکاری وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس محورهای تعیین شده به تصویب خواهد رسید.




:: برچسب‌ها: اخبارآموزش وپرورش
ن : سکوی ششم
ت : دوشنبه ٢٥ فروردین ۱۳٩۳
نظرات دوستان ()

پژوهشها می گویند: اشتباهات مطلوب ومفیدند! بیشتر معلمان اشتباهات دانش آموزان را به چشم اموری ممنوعه می بینند و در مواجه با خطاهای آنان ( در نوشته هایشان، بر روی تخته، در کتابچه های تمرین، و یا در پاسخ های شفاهی) بلا فاصله دست به اصلاح آن می زنند.

جلو گیری از اشتباهات , باعث ایجاد ناراحتی در دانش آموز می شود , به طوری که او سعی می کند دیگر اشتباه را تکرار نکند. این نگرش به خطاها ، فشار زیادی بر دانش آموز وارد می کند بویژه که محدودیت زمانی نیز وجود داشته باشد. در یک پژوهش ، از تعدادی دانش آموز و معلم (n=38) خواسته شد که مسئله زیر را در مدت دو دقیقه حل کنند و پاسخ را بنویسند : «مردی یک چاقوی جیبی را به قیمت 60 تومان خرید.او اسکناسی 100تومانی پرداخت صاحب مغازه به مقدار کافی خُرد نداشت، به مغازه همسایه رفت ، اسکناس را خرد کرد و 40تومان به خریدار برگرداند. وقتی مشتری از مغازه رفت ، صاحب مغازه همسایه آمد و گفت: «اسکناسی که به من دادی تقلبی بود باید 100تومانی مرا برگردانی !» صاحب مغازه نیز فوراً یک 100 تومانی واقعی به او برگرداند. اگر صاحب مغازه چاقوی جییبی رابه قیمت 50 تومان خریده باشد و اگر ضرر ناشی از گذشت زمان را هم به حساب نیاوریم، او چه قدر ضرر کرده است ؟»
9 ------- 12 ------- 7 --------- 5 تعداد معلمان

هیچ ---- 190ت------ 150ت ---- 100ت پاسخ معلمان

جالب است بدانید که توزیع پاسخ های معلمان ، دقیقاً معادل توزیع پاسخ های دانش آموزان بود! دلائلی که معلمان برای اشتباه خود آوردند از این قرار است: فشار زمان، احساس این که تحت کنترل هستند ،حضور در جمع و کمبود تمرکز.
مطالعه ای که بنگرت- دراونز،کولیک،کولیک ودمرگان در 1991انجام دادند،نشان دادکه،بازخورد ،وقتی بیشترین تأثیر را داردکه به شیوه ای تشویقی وتقویت کننده ارائه شود و دانش آموزان نیز به درستی در جهت تغییر دادن پاسخ هایشان به سمت پاسخ های صحیح هدایت شوند.
انجمن ملی معلمان ریاضی( NCTM )در استانداردهای ارتباطی خود بیان می کند که دانش آموزان باید :«در ارتباط با همسالان،معلم وسایرین تفکر ریاضی خود رامبادله کنند» و «تفکر ریاضی وراهبردهای سایرین را تجزیه وتحلیل وارزیابی کنند» معلمانی که دانش آموزان را به همیاری تشویق می کنند، کلاسهایی مملو از دانش آموزان مشتاق به مشارکت خواهند داشت. برای ایجاد و به دنبال آن ، حمایت از چنین محیط یاد گیری سالمی، معلمان باید با «پاسخ های نادرستِ» دانش آموزان، به شیوه ای اندیشمندانه و مؤثر برخورد کنند. بازخوردی که معلم به دانش آموز می دهد ، عاملی اساسی در فرایند یادگیری اوست. بازخورد باید متمرکز بر این باشد که چگونه یک دانش آموز به یک پاسخ دست یافته است. البته این بدان معنا نیست که معلم باید روی پاسخ های نادرست، زیاد بحث کند، بلکه منظور این است که باید تفکر « درست»ی که دانش آموز برای رسیدن به یک پاسخ به کار گرفته است ، برجسته کند وبه آن ارج نهد.
تقریباً در تمام پاسخ ها، نکات ارزشمندی وجود دارد و معلمان باید در هر پاسخ، در جستجوی یافتن نکته ی جالب و ارزشمند آن باشند.
لازم به ذکر است که توجه اضافی معلم به پاسخ نادرست دانش آموز، نباید به درازا بکشد؛ چرا که ممکن است دانش آموز، چنین برخوردی را توهین تلقی کند و این امر، مانع از ایجاد محط مناسب شود؛ محیطی که در آن دانش آموزان به داوطلب شدن، تلاش برای آزمودن راهبردهای جایگزین، یا ریسک کردن تشوق شوند.

کاربردهای این استراتژی در کلاس

تقریباً همه دانش آموزان، در غالب درسها، دچار نوعی اضطراب می شوند.بنابراین، معلم در برخورد با اشتباهات ناشی از اضطراب، باید آگاهانه عمل کند.این بدان معنی است که عکس العمل معلم، باید در حدّ کمکی جزیی بروز کند تا در نتیجه، دانش آموز بتواند تا حدودی مسأله را حل کند و به میزانی از تجربه موفقیت دست یابد. به علاوه می توان به صورتی خلاق از اشتباهات استفاده کرد؛ مثلاًشما می توانید متنی اشتباه ( یا آزمونی حل شده) را به دانش آموزان ارائه دهید تا خودشان آن راتصحیح کنند، یا در یک آزمون تستی چند گزینه ای، گزینه ی نادرست را به عنوان پاسخ معرفی کنید.میزان هیجان ناشی از اشتباه در دانش آموزان، بستگی به عکس العمل معلم دارد. عموماً عکس العمل معلمان در سطوح متفاوتی بروز می کند. نخستین سطح آگاه کردن دانش آموز از اشتباهی است که مرتکب شده است. در سطوح بعدی، معلم با شیوه های متفاوتی، تا حدودی کمک متناسب را ارائه می کند. بازخورد معلم نیز می تواند به اشکال مختلفی ، _ از برخورد توهین آمیز تا برخوردی بی تفاوت و در نهایت به صورت تشویق _ بروز و ظهور یابد.

مثالهایی از برخورد توهین آمیز با فردی که دچار اشتباه شده است:


*پرت وپلا نوشتی ،بیشتر دقت کن!

*یه ذره این کله رو به کار بنداز.جوابت مزخرفه!

*چه جواب های چرندی!

*اصلاً تو دهنت را که باز می کنی ،فقط چرت وپرت بیرون می ریزه!

مثالهایی از برخورد خنثی با اشتباهات،بدون ارزش گذاری :


*درست نیست.

*اشتباه حل کردی!

*ظاهراً اشتباهی شده .

مثالهایی از برخورد مثبت ومشوق با کسی که اشتباه کرده است:

*تقریباً درسته دوباره سعی کن.

*ایده ی خوبیه،اما متاسفانه ،جهت درستی را دنبال نکردی!

*متاسفانه نادرسته! اما اگر به فکر کردن درباره ی مسأله ادامه بدهی ،قطعاً به جواب درست می رسی.

استفاده ی خلاق از اشتباهات

اشتباهات می توانند برای آشکار کردن روشهای نادرست تفکر به کار روند. بنابرین سعی کنید مسائلی را مطرح کنید که پاسخ های قابل قبول متعددی دارند، سپس در مورد راه حل های گوناگون ارائه شده، استدلال و روی آنها بحث کنید.

می توان بحث و گفتگو درباره ی چگونگی حل مسأله را به گروه های دانش آموزان واگذار کرد.مسائلی که پاسخ های قابل قبول متعددی دارند، خیلی نادر هستند.اگر دانش آموزان پاسخ صحیح را بدانند، این امکان نیز وجود دارد که حل اشتباه مسأله به آنها داده شود، سپس دانش آموزان اشتباه را تجزیه و تحلیل کنند.(چرا پاسخ X نادرست است؟ چه طور می توان پاسخ نادرست را بیان کرد؟روش نادرست تفکر چه بوده است؟به چه نکاتی توجه نشده است؟)

نکات احتیاطی و دام های ممکن

منتظر نشوید دانش آموزان اشتباه کنند تا پس از آن، از خطا ها به طور خلاق استفاده کنید! توصیه می شود، به دانش آموزان مسائلی بدهید که احتمال ارتکاب خطا در آنها بیشتر باشد. در این صورت می توانید به دانش آموزان یاد دهید که خطا ها را تجزیه و تحلیل کنند و آنها را در جهت بهبود عملکرد آینده خود به کار برند. اگر منتطر بمانید تا از یکی از چندین اشتباهی که ممکن است تصادفاً رخ دهد، استفاده کنید، ممکن است دانش آموزان شرح و توضیحاتی را که به دنبال بروز اشتباه ارائه می دهید، به عنوان توهین به دانش آموزی که خطا کرده، تلقی کنند؛ یا این توضیحات را موجب دست پاچگی او بدانند. در نهایت امکان دارد شما فرصت طلایی و فوق العاده سودمندی را که می شد از تجزیه و تحلیل خطاها بدست آورید، به راحتی از دست بدهید.

مترجم: سیده فاطمه شبیری از تهران

http://www.m-abtahy.com/منبع:رشد معلم




:: برچسب‌ها:
ن : سکوی ششم
ت : جمعه ۱٥ فروردین ۱۳٩۳
نظرات دوستان ()

نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه  اعلام شد.

دانش آموزان خراسانی برای اطلاع از نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه و نیز سایر موارد مورد نیاز روی تصویر زیر کلیک نمایید.

نام کاربری: کد ملی دانش آموز

رمز عبور: شماره شناسنامه ی پدر دانش آموز




:: برچسب‌ها: تیزهوشان ششم, سکوی ششم, ششم دبستان
ن : سکوی ششم
ت : پنجشنبه ۱٤ فروردین ۱۳٩۳
نظرات دوستان ()

آدم ها مانند عکس می مانند

زیاد که بزرگشان  کنیم

کیفیتشان خراب می شود!!





:: برچسب‌ها:
ن : سکوی ششم
ت : یکشنبه ۱٠ فروردین ۱۳٩۳
نظرات دوستان ()

با توجه به سوالات پیش آمده در زمینه ی ثبت نام مدارس نمونه دولتی موارد ذیل اعلام می گردد .

 - آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی 94 – 93 به صورت مستقل برگزار می گردد و از مدارس تیزهوشان جدا شده است .

 - زمان ثبت‌نام داوطلبان آزمون مدارس نمونه دولتی از روز شنبه 30 فروردین ماه لغایت 15 اردیبهشت ماه 1393 در مدارس محل تحصیل فعلی دانش‌آموزان (پایه ششم یا سوم راهنمایی تحصیلی ) انجام می‌شود.

-کارت ورود به جلسه آزمون پس از صدور توسط اداره کل آموزش و پرورش استان ، از سوی ادارات آموزش و پرورش شهرستان و منطقه در اختیار مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول محل تحصیل دانش آموزان قرار می‌گیرد.

-آزمون ورودی دبیرستان‌های متوسطه دوره‌های اول و دوم و هنرستان‌های فنی حرفه‌ای نمونه دولتی سال تحصیلی 94-93، 9 صبح روز جمعه 30 خرداد ماه سال‌جاری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شودواسامی پذیرفته‌شدگان هر واحد آموزشی حتی‌الامکان 15 روز پس از برگزاری آزمون از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص شرایط دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی گفت:‌ دانش‌آموزانی که از پایه ششم به دوره متوسطه اول می‌روند باید دارای معدل کل 16 باشند  البته برای ثبت نام دانش‌آموزان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی معدل نوبت اول ملاک عمل قرار می‌گیرد.  همچنین سوالات آزمون ورودی به دوره متوسطه اول (راهنمایی) 70 درصد از پایه ششم ابتدایی و 30 درصد از پایه پنجم ابتدایی است.

جدول زمانبندی در سایت ثبت نام به شکل زیر است

  • ثبت نام داوطلب در آزمون
    • شروع از تاریخ : 1393/01/30       ساعت : 08:00
    • پایـان در تـاریخ : 1393/02/15       ساعت : 22:00
  • ویرایش اطلاعات داوطلب
    •  امکان ویرایش اطلاعات فعال نشده است. پس از ثبت نام در صورت
      نیازجهت ویرایش اطلاعات به مدیر آموزشگاه خود مراجعه کنید.
  • دریافت کارت ورود به جلسه داوطلب
    • شروع از تاریخ : 1393/03/24       ساعت : 08:00
    • پایـان در تـاریخ : 1393/03/29       ساعت : 22:00
  • دریافت کارنامه داوطلب
    • شروع از تاریخ : 1393/04/14       ساعت : 08:00
    • پایـان در تـاریخ : 1393/04/20       ساعت : 22:00



:: برچسب‌ها: سکوی ششم
ن : سکوی ششم
ت : جمعه ۸ فروردین ۱۳٩۳
نظرات دوستان ()

سایت کانون (قلم چی) اقدام به برگزاری آزمونک های  روزانه آنلاین برای دانش آموزان مقاطع مختلف نموده است. دانش آموزان عزیز ششمی برای شرکت در آزمون روی لینک زیر کلیک کنید

فقط یادتون باشه قبل از شرکت درآزمون باید درسایت ثبت نام کنید.

ورود به صفحه ی آزمون سایت کانون




:: برچسب‌ها: آزمون ششم
ن : سکوی ششم
ت : پنجشنبه ٧ فروردین ۱۳٩۳
نظرات دوستان ()

محمدابراهیم باستانی پاریزی، صبح روز ۵ فروردین در بیمارستان مهر چشم از جهان فروبست. مردی که تاریخ را شیرین روایت می‌کرد تا بلکه در ذهن فراموشکار مردمش ماندگار شود.

دانشگاه تهران، با آن چنارهای بلند و ساختمان‌هایی که حالا بخشی از تاریخند، از بهار همین امسال، دیگر شاهد قدم‌های آهسته مرد رعنای چهارشانه‌ای نیستند که حداقل پنجاه سال، زیر سایه‌های‌شان راه رفت، با شاگردهایش سخن گفت و نوشت. محمدابراهیم باستانی پاریزی در آستانه نودسالگی چشم از جهان فروبست.

زاده کرمان، سیرجان، از پدری علامه و خانواده‌ای بزرگ. محمدابراهیم باستانی پاریزی، با آن لهجه شیرین و شوخ‌طبعی که ذاتی کرمانی‌هاست،  صبح ۵ فروردین93، چشم از جهان فروبست. بعد از ۸۹ سال زیستن، و  هفت دهه، حضور در محافل آکادمیک و علمی.

نام نیکش با آثار گران بهایی که از او باقی مانده ، همه آن چیزی است که باستانی پاریزی را در ذهن ما زنده نگه می‌دارد.

زندگینامه استاد در ادامه مطلب                 




:: برچسب‌ها:
ن : سکوی ششم
ت : سه‌شنبه ٥ فروردین ۱۳٩۳
نظرات دوستان ()