با سلام و احترام مفاد اصلاحیه بخشنامه مدرک نوع دوم شماره 31146/90/200مورخ 4/12/90 به استناد بخشنامه 18819/92/200مورخ 14/11/1392   معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور  جهت آگاهی همکاران اعلام می گردد:

1)   سطوح گواهینامه آموزشی نوع دوم تا سطح تخصصی ،‌پژوهشی سطح(1) می باشد(فقط مدارک معادل فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس ارائه می گردد) و گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح(2) از نظام آموزش کارمندان دولت حذف می گردد.

2)       اعطای گواهینامه نوع دوم در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی رسمی با ارزش علمی (به عنوان مدرک پایه) و دیگر شرایط لازم صرفاً یک بار در طول خدمت برای هرکارمند امکان پذیر است.

3)      صدور گواهینامه نوع دوم درهر سه سطح مهارتی، تخصصی و تخصصی پژوهشی از تاریخ ابلاغ بخشنامه منوط به شرکت افراد واجد شرایط در آزمون جامع و کسب حد نصاب امتیاز لازم است.

4)      حداکثر(یک پنجم) کل آموزش ها برای اخذ گواهینامه نوع دوم می تواند آموزش های عمومی و فرهنگی مصوب باشد.

5)      آموزش های توجیهی بدو استخدام برای گواهینامه های آموزشی نوع دوم قابل احتساب نمی باشد.

6)      پرونده آموزش کارمندان برای اخذ گواهینامه نوع دوم باید پس از سیر مراحل تعریف شده در دستور العمل فوق  و تایید کمیته راهبری آموزش  دستگاه از طریق سامانه الکترونیکی گواهینامه های آموزشی نوع دوم  که متعاقباً معرفی خواهد شد به معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری  ارسال شود.

7)      در صورت تایید پرونده ها ی متقاضیان توسط کمیته سه نفره (متشکل از نماینده معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری  ، نماینده مرکز آموزش و نماینده آموزش و پرورش) ، آزمون جامع توسط مرکز آموزش برای افراد واجد شرایط اجرا می شود.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت معاونت سرمایه انسانی رییس جمهور http://www.mdhc.ir/Portal/Home مراجعه نمایید

متن بخشنامه «اصلاحیه نظام آموزش کارمندان و مدیران دستگاه های اجرایی» از طریق فایل پیوست قابل ملاحظه است.

 فایلها

بخشنامه شماره 9.rar 12.5 MB





:: برچسب‌ها: سکوی ششم
ن : سکوی ششم
ت : چهارشنبه ٢۱ اسفند ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

برای دانلود روی تصویر کلیک کنید.




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, تفکرو پژوهش ششم, آزمون ششم
ن : سکوی ششم
ت : دوشنبه ۱٩ اسفند ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

نمونه سوالات تستی درس تفکر وپژوهش( از سایت گاج) ویژه آمادگی آزمون تیز هوشان را به همراه پاسخنامه از اینجا دریافت نمایید.یا روی تصویر کلیک کنید.




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, آزمون ششم, تفکرو پژوهش ششم
ن : سکوی ششم
ت : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

کلبه ی الفبا




:: برچسب‌ها: سکوی ششم
ن : سکوی ششم
ت : دوشنبه ٥ اسفند ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

بسیاری از دانش آموزان از اینکه درس ها را فراموش می کنند گله مند هستند.

اما چرا آنها درسهایی را که ادعا می کنند یاد گرفته اند فراموش می کنند؟

آیا آنها قدرت و توانایی لازم را برای یادگیری ندارند؟

چگونه می شود آنها فراموشی خود را به حداقل برسانند؟

از آنجایی که حافظه انسان درگیر یادگیری و به خاطر سپردن مطالب است. در واقع فراموشی هم به حافظه انسان مرتبط است، نخست کمی درمورد حافظه صحبت می کنیم سپس به نحوه مطاله درست که منجر به فراموشی نشود می پردازیم.

 یک برداشت عامیانه حافظه را مخزنی تصور می کندکه اطلاعات آنجا ریخته شده و نگهداری می شود و در مواقع لزوم اطلاعات استخراج شده و یادآوری می شود.

 از نظر علمی حافظه عنوانی است در مورد توانایی انسان در یادگیری، نگهداری، یادآوری و استفاده از آن اطلاعات و دانش در مواقع لزوم.

تقسیم بندی حافظه




:: برچسب‌ها: ششم ابتدایی, سکوی ششم, ششم دبستان

تعریف «سوادِ خواندن»

خواندن، یعنی «روخوانی کردن»، امّا «سوادِ خواندن» یعنی «درک مطلب»؛ در «سوادِ خواندن» دانش‌آموز یاد می‌گیرد که اوّلاً درست بخواند و آن‌چه می‌خواند را بفهمد و ثانیاً آن‌چه خوانده را بتواند تحلیل کند، تفسیر کند و قضاوت کند.

«سوادِ خواندن» یکی از مهم‌ترین توانایی‌هایی است که دانش‌آموزان باید در دبستان یاد بگیرند؛ این توانایی در رشدِ عقلی و اجتماعی کودک موثّر است و اساس یادگیری و برقرارای ارتباط در آینده می‌باشد.

در  آزمون«سوادِ خواندن» ،  متنی داستانی یا علمی، به دانش‌آموزان تحویل داده می‌شود؛ متن‌ها درست مثل قصّه هستند و دانش‌آموزان این متن‌ها را مثل این ‌که دارند کتاب می‌خوانند، می‌خوانند؛ سپس در پایانِ هر متن، چند سؤال از دانش‌آموز پرسیده می‌شود .

منظور از سؤال‌ها چیست؟

سؤال‌های آزمون «سوادِ خواندن» در چهار حیطه‌ی زیر از دانش‌آموزان پرسیده می‌شوند و در حقیقت هر کدام از قسمت‌ها، بخشی از توانایی‌های کودک را در «سوادِ خواندن» تقویت خواهند کرد:

حیطه‌ی اوّل: حفظیات

سؤال‌های «حفظیات»، مربوط به توانایی حفظ کردن دانش‌آموز است؛ چون تمام جواب‌های این قسمت، در داخل متنی که دانش‌آموز خوانده، عیناً وجود دارد. مثلاً «در متن نوشته شده: «هوا تاریک بود»؛ در قسمت سؤال‌ها از دانش‌آموز پرسیده می‌شود که «هوا چگونه بود؟»»

حیطه‌ی دوم: استنباط مستقیم

سؤال‌های «استنباط مستقیم»، سؤال‌هایی است که دانش‌آموز با کمی تفکّر و جستجوی ذهنی، می‌تواند آن‌ها را در متن داستانی پیدا کند. مثلاً «چون در داستان از فصل زمستان صحبت شده، پس دانش‌آموز باید بفهمد که هوا، سرد بوده است.»  

حیطه‌ی سوم: تفسیر و تلفیق اطّلاعات

جواب سؤال‌های «تفسیر و تلفیق اطّلاعات»، در حقیقت نظر دانش‌آموز است؛ امّا این نظر را باید با توجّه به متن داستانی که خوانده، بتواند درست بیان کند. مثلاً «در داستان آمده که «روی دیوار، خط‌خطی شده بود.»دانش‌آموز با توجّه به متنِ داستانی، باید تشخیص دهد که این کار، درست بود یا درست نبود یا ...»

حیطه‌ی چهارم: قضاوت

در سؤال‌های «قضاوت» ‌جواب، نظر شخصی دانش‌آموز است؛ او با توجّه به داستانی که خوانده، نظر خود را درباره‌ی شخصیّت‌های داستان، بیان می‌کند؛ مثلاً «به نظر دانش‌آموز، شخصیّت داستان ترسو بود یا شجاع بود یا مهربان بود یا ...»

 برای آشنایی بیش‌تر شما  با آزمون «سوادِ خواندن»، یک نمونه از این آزمون‌ها که در داخل کتاب «نوروز ششم دبستان کانون» وجود دارد، در فایل پیوست آورده شده است؛ این فایل را حتماً دانلود کنید.PDF




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, فارسی ششم
ن : سکوی ششم
ت : پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()