از سوی فلک نور برآمد سر دین شد

                                                 محمود احد آمد و محبوب زمین شد

لولاک محمدا چو گفت حضرت حق

                                                 بر حلقه ی انگشتر افلاک نگین شد

ایام پر برکت میلاد رسول رحمت ,حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)وامام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت مبارک باد




:: برچسب‌ها:
ن : سکوی ششم
ت : سه‌شنبه ٢٤ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

در شهر اسکاگن دانمارک جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی به همدیگر می پیوندند, یک خط قابل مشاهده ای بین شان دیده می شود.

دلیلش این است که : یک بخش آن آب شور و بخش دیگرش آب شیرین است! به خاطر این اختلاف غلظت ,با هم ترکیب نمی شوند و احتمالا دلایل دیگری که .....

1- ( و هو الذّی مرج البحرین هذا عذب فرات و هذا ملح اجاج و جعل بینهما برزخا و حجرا محجورا)    سوره فرقان,آیه53

 و او خدایی است که دو دریا را به هم درآمیخت که این آب گوارا و شیرین و آن دیگر شور و تلخ است,و بین این دو آب (در عین به هم آمیختن) واسطه و حایلی قرار داد که همیشه از هم منفصل و جدا باشند.

*****************************************

 2- ( مرج البحرین یلتقیان*بینهما برزخ لّا یبغیان*فبایّ ءالآء ربّکما تکذّبان )  سوره الرحمن,آیه های 19-20-21

 اوست که دو دریای (آب شور و گوارا) را به هم آمیخت تا به هم برخورد کنند - و میان آن دوبرزخ و فاصله ای است که تجاوز به حدود یکدیگر نمی کنند - (الا ای جنّ و انس) کدامین نعمتهای خدایتان را انکار می کنید؟.

*******************************************

 3- ( ..... و جعل بین البحرین حاجزا .....)  سوره ی نمل آیه 61

      ..... میان دو دریاحایل قرار داد ..... 

 *******************************************

                 این هم  2تا کلیپ  مرتبط  : حتما دانلود کنید                          

 دانلود

دانلود

با تشکر از: زندگی می کنیم




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, قرآن ششم, اعجاز علمی قرآن
ن : سکوی ششم
ت : یکشنبه ٢٢ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

دانلود نرم افزارهای فصل هفتم ریاضی ششم




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم دبستان, ششم ابتدایی
ن : سکوی ششم
ت : جمعه ٢٠ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()
علی کوچولو با پدر و مادر و خواهرش گلی برای دیدن پدربزرگ و مادربزرگ رفته بودن به مزرعه. مادربزرگ یه تیرکمون به علی داد تا باهاش بازی کنه. علی موقع بازی به اشتباه یه تیر به سمت مرغ خونگی مادربزرگش پرت کرد که به سرش خورد و اونو کشت.
 علی وحشت زده شد...لاشه رو برداشت و برد پشت هیزمها قایم کرد. وقتی سرشو بلند کرد دید که خواهرش همه چیزو ... دیده ... ولی حرفی نزد.
مادربزرگ به گلی گفت " توی شستن ظرفها کمکم کن" ولی گلی گفت: " مامان بزرگ علی بهم گفته که میخواد تو کارای آشپزخونه کمک کنه" و زیر لبی به علی گفت: " مرغ رو که یادت میاد؟" ... علی ظرفا رو شست.
 
بعد از ظهر اون روز پدربزرگ گفت که میخواد بچه ها رو ببره ماهیگیری ولی مادربزرگ گفت :" متاسفانه من برای درست کردن شام به کمک گلی احتیاج دارم" گلی لبخندی زد و گفت:"نگران نباشید چونکه علی به من گفته میخواد کمک کنه" و زیر لبی به علی گفت: " مرغ رو یادت میاد؟"... اون روز گلی رفت ماهیگیری و علی تو درست کردن شام کمک کرد.
چند روزی به همین منوال گذشت و علی مجبور بود علاوه بر کارای خودش کارای گلی رو هم انجام بده. تا اینکه نتونست تحمل کنه و رفت پیش مادربزرگش و همه چیز رو بهش اعتراف کرد. مادربزرگ لبخندی زد و اون رو در آغوش گرفت و گفت:" عزیزدلم میدونم چی شده. من اون موقع کنارپنجره بودم و همه چیزو دیدم اما چون خیلی دوستت دارم بخشیدمت. من فقط میخواستم ببینم تا کی میخوای به گلی اجازه بدی به خاطر یه اشتباه تو رو در خدمت خودش بگیره!"
 
****************************** **

گذشته شما هرچی که باشه، هرکاری که کرده باشید.. هرکاری که شیطان دایم اون رو به رختون میکشه ( دروغ، تقلب، ترس، عادتهای بد، نفرت، عصبانیت، تلخی و...) هرچی که هست... باید بدونید که خدا کنار پنجره ایستاه بوده و همه چیز رو دیده. همه زندگیتون، همه کاراتون رو دیده. اون میخواد که شما بدونید که دوستتون داره و شما رو بخشیده... فقط میخواد ببینه تا کی به شیطان اجازه میدید به خاطر این کارا شما رو در خدمت بگیره!

بهترین چیز درباره خدا اینه که هر وقت ازش طلب بخشایش میکنید نه تنها میبخشه بلکه فراموش هم میکنه.
همیشه به خاطر داشته باشید:

*خدا پشت پنجره ایستاده*



:: برچسب‌ها: سکوی ششم, هدیه های آسمان ششم
ن : سکوی ششم
ت : پنجشنبه ۱٩ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

دانلود نمونه فعالیت غیر تجویزی (تفکروپژوهش ششم)

طراحی با استفاده از مجلات رشد




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم ابتدایی, تفکرو پژوهش ششم
ن : سکوی ششم
ت : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

درس آزاد فارسی ششم دبستان




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم ابتدایی, ششم دبستان, فارسی ششم
ن : سکوی ششم
ت : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

برای دانلود چک لیست جامع پایه ششم (برای کلاس های توصیفی) روی تصویر کلیک فرمایید.





:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم دبستان, چک لیست
ن : سکوی ششم
ت : جمعه ۱۳ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

برای دانلود چک لیست درس تفکر و پژوهش پایه ششم روی تصویر کلیک فرمایید.





:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم دبستان, تفکرو پژوهش ششم
ن : سکوی ششم
ت : جمعه ۱۳ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

لطفا برای دانلود  چک لیست درس کار و فناوری ششم روی تصویر کلیک کنید




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم دبستان, کاروفناوری ششم, چک لیست
ن : سکوی ششم
ت : جمعه ۱۳ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()
ن : سکوی ششم
ت : جمعه ۱۳ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()
ن : سکوی ششم
ت : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

        

دانلود فیلم آقکند ، تفکر و پژوهش




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم ابتدایی, تفکرو پژوهش ششم
ن : سکوی ششم
ت : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()
ن : سکوی ششم
ت : سه‌شنبه ۱٠ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

چگونه ترکیبات وصفی و اضافی را از هم تمییز دهیم.

1- در بین موصوف و صفت می توانیم حرف ی بیاوریم . مانند :گل زیبا که می توان گفت: گلی زیبا. در بین مضاف و مضاف الیه نمی توانیم ی بیاوریم . مانند : کفش ستاره؛در اینجا نمی توان گفت کفشی ستاره .


2- در بین مضاف و مضاف الیه می توان « این » و آن » اضافه کرد مانند : ساحل دریا:ساحل این دریا یا صاحب آن مغازه اما در بین صفت و موصوف نمی توانیم صفت اشاره « این » و « آن » اضافه کنیم .
مانند :گل زیبا که نمی توانیم بگوئیم: گل این زیبا یا گل آن زیبا


3- اگر کسره صفت و موصوف را برداریم و فعل است را به آن اضافه کنیم جمله ای معنی دار ساخته می شود. مانند : مادر مهربان+ است که می شود مادر ,مهربان است. اما مضاف و مضاف الیه چنین نیست . مانند کیف سارا + است که می شود کیف, سارا است و جمله ما در این شکل درست نیست.


4- همچنین اگر به صفت ، تر اضافه کنیم کلمه ی جدید معنی دار خواهد بود مانند : کوه بلند که اگر به آن تر اضافه کنیم میشود کوه بلند تر که معنی می دهد. درحالی که اگر تر به مضاف الیه بپیوندد ، معنی نخواهد داشت مانند درکلاس تر که معنی نمی دهد



:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم ابتدایی, ششم دبستان, فارسی ششم
ن : سکوی ششم
ت : جمعه ٦ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

تعدادجمله ازفرمول زیربه دست می آید .

1- فعل های حاضر در جمله را می شماریم.

2- فعل های غایب (حذف شده ) را می شماریم.

3-شبه جمله تمام جمله ها به عنوان جمله حساب می شوند

تعداد فعل های ذکر شده + تعداد فعل های حذف شده + شبه جمله
مثال : ای مردم ! بدانیدملتی که تلاش کند وپشتکار داشته باشد هم به برخورداری می رسد وهم به موفقیت .
ای مردم + بدانید+ تلاش کند+ داشته باشد +می رسد +می رسد (که حذف شده )
شبه جمله + فعل + فعل + فعل + فعل +(فعل حذف شده)
گاهی در جمله عبارتی شبیه به فعل می آید که هرگز فعل نیست .مانند مصدر ها ،بنابراین، این گروه هرگز در شمارش، جمله محسوب نمی شوند.
مثال : هنگام رفت وآمد از خیابان احتیاط کن . ( یک جمله )
کار کردن وتلاش کردن رمز موفقیت است . ( یک جمله )
نکته :گاهی فعل ها به صورت مخفف می آیند .درشمارش جمله ها محسوب می شوند
مثال :من آن نی ام که تورراها کنم .(من آن کسی نیستم که تورارهاکنم )

شبه جمله ها بر دو نوع هستند:

1- منادا  منادا  را  از حروف ندا تشخیص می دهیم .  حروف ندا عبارتند از : ای ، یا ، ایا ، « ا » در پایان واژه ،   Ø ( بدون هیچ علامتی ) یعنی از لحن نوشته یا کاما متوجه می شویم .

2- صوت  عبارتند از :

برای آرزو و دعا :  کاشکی ، کاش ، ای کاش ، آمین ، الهی

برای تشویق    به به ، آفرین ، احسنت ،بارک الله، مرحبا،خوشا

برای تاسف و درد   آه ، درد ، دریغا ، دریغ  ، ای داد ،فریاد ، وای

برای تعجب           به ، وه ، عجب ، چه عجب ، عجبا ، شگفتا

برای تنبیه             امان ، الامان ، مبادا ، زنهار ، هان

برای احترام           چشم ، به چشم ، بله قربان

برای قبول و تصدیق         بله ، آری ، ای ، ای والله

برای دستور                خاموش ، ساکت ، یالله ، بسم الله

 




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم ابتدایی, ششم دبستان, فارسی ششم
ن : سکوی ششم
ت : پنجشنبه ٥ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()
طرح درس خلیج فارس (صفحه91-90)  
 پاور پوینت تدریس درس خلیج فارس    



:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم دبستان, ششم ابتدایی, مطالعات اجتماعی ششم
ن : سکوی ششم
ت : پنجشنبه ٥ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()
  1.     قبل از تدریس معلّم، حتماً درس‌ها را در خانه، پیش‌خوانی کنید.
  2.  در کلاس به توضیحات معلّم گوش دهید و هم‌کلاسی‌هایتان را هم به گوش دادن، دعوت کنید.
  3.   مطلبی را که متوجّه نشدید، در پایان کلاس از معلّم خودتان بپرسید.
  4.   پس از این‌که در خانه، کمی استراحت کردید، درس‌هایی را که در آن روز در مدرسه یاد گرفته‌اید، همان روز در خانه بخوانید و خواندن آن‌ها را به روز بعد، موکول نکنید.
  5.   بعد از مطالعه‌ی یک درس (حدود 40 دقیقه )، 10 دقیقه استراحت کنید؛ سپس مطالعه‌ی درس دیگری را شروع کنید.
  6.   بعد از مطالعه، درس را برای خودتان توضیح دهید، از خودتان سؤال کنید و یا از کسی (مادر و پدر، خواهر و برادر و دوستان و ...)‌ بخواهید از شما سؤال بپرسند.(تجربه نشان داده است که بعد از مطالعه‌ی یک نفره، اگر با فرد دیگری در مورد مطالب آن درس، بحث و گفت‌وگو کنیم، باعث یادگیری بهتر و بیش‌تر می‌شود.)
  7. در مطالعه‌ی هر درس، ابتدا تکالیف خواسته شده را انجام دهید، بعد به حلّ تمرین از کتاب‌های دیگر بپردازید.

www.kanoon.ir




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم ابتدایی, ششم دبستان
ن : سکوی ششم
ت : چهارشنبه ٤ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()
ماه بود و روباه

نویسنده : تیموریان - آناهیتا
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۰۵/۰۸
رده دیویی : ۸fa۳.۶۲
قطع : خشتی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۴۳۲-۷۶۴-۰


در این داستان مصور و رنگی, یک شب, روباه از کوه بالا می‌رود و ماه را از آسمان برمی‌دارد و به کلبه‌اش می‌برد .از آن به بعد روباه هر کاری برای ماه انجام می‌داد, بی‌فایده بود .غذا پختن, نقاشی کردن, آواز خواندن و کارهای دیگر هیچ کدام فایده‌ای نداشت .چون ماه فقط می‌تابید و هر روز بزرگ‌تر می‌شد . عاقبت روباه فهمید که باید ماه را به جای اولش باز گرداند .این داستان برای گروه سنی 'ب 'به طبع رسیده است .


http://nasirzade.khschool.ir/files/posts/15734.png

دانلود انیمیشن :

قسمت اول ---->    جدیدhttp://nasirzade.khschool.ir/files/posts/15733.png               

قسمت دوم  ----جدید http://nasirzade.khschool.ir/files/posts/15733.png                  

قسمت سوم ---->  جدیدhttp://nasirzade.khschool.ir/files/posts/15733.png              

قسمت چهارم----> جدیدhttp://nasirzade.khschool.ir/files/posts/15733.png            

جدیدپاورپینت داستان ماه بود و روباه ! ---->              


جدید داستان ماه بود و روباه :    

یک شب که ماه از تمام شبهای دیگر قشنگتر بود وبه زمین نزدیکتر.

روباه کوچک از کوه بالا رفت و ماه را برداشت و به لانه خود برد.

آن شب روباه از بودن ماه در لانه‌اش خوشحال بود.

گاهی می خندید، گاهی دور او می چرخید، ماه فقط می تابید.

روباه به علفزار رفت تا برای ماه غذایی دست و پا کند.

وقتی برگشت ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه خوشحال شد و شروع به پختن غذای لذیذی کرد. او سفره شام را قشنگ چید و رو به ماه کرد تا او را سر سفره دعوت کند. تازه یادش افتاد ماه که غذا نمی‌خورد، ماه فقط می تابد.

فردای آن شب ماه کمی بزرگتر شده بود. روباه یک نقاشی قشنگ از او کشید، خواست آن را به ماه نشان دهد، تازه یادش افتاد، ماه که چشم ندارد.

روز بعد روباه توی جنگل تمرین آواز کرد و به لانه برگشت، ماه را دید که باز هم بزرگتر شده است. خوشحال شد و شروع به خواندن کرد، اما هنوز چند کلمه بیشتر نخوانده بود که یادش افتاد، ماه که گوش ندارد. ماه فقط می تابد.

شبها می گذشت و ماه بزرگ و بزرگتر می شد. اما ماه فقط بزرگ می شد و فقط می تابید. سیزده شب گذشت و شبی رسید که ماه بزرگ بزرگ شد، یک ماه کامل. فردای آن شب روباه تصمیم خود را گرفت که چطور ماه عزیزش را خوشحال کند.

منتظر ماند و بعد از چهارده شب، وقتی ماه دوباره کوچک شد. آن را برداشت و از کوه بالا رفت و دوباره سرجایش گذاشت.

برای حمایت از نویسنده کتاب حتماْ آن را خریداری کنید !!

منبع:دبستان نصیرزاده  

http://nasirzade.khschool.ir/articles/viewArticle.asp?ID=14317




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم ابتدایی, تفکرو پژوهش ششم
ن : سکوی ششم
ت : سه‌شنبه ۳ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

درطراحی آزمون های پایانی درس مطالعات اجتماعی به نکا ت زیر توجه فرمایید.
سؤالات در ارتباط با اهداف برنامه درسی باشد و از طرح سؤال های حاشیه ای وجزئی که با اهداف اصلی و مهم دروس ارتباط ندارد، پرهیز شود.
به جای تأکید صرف بر به خاطر سپاری اطلاعات و متون درس ها، پرسش های متنوع و متناسب بااهداف برنامه طراحی شود به طوری که سطوح مختلف مقایسه کردن، برقراری ارتباط بین اطلاعات، طبقه بندی کردن، کاربرد، اظهار نظر، تجسم، پیش بینی، قضاوت، ارائه پیشنهاد و ... را شامل شود. لذا توصیه می شود دراغلب سؤال ها اطلاعات در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و عملکردهای فوق درخواست شود .
به منظور توجه به تفاوتهای فردی از سؤالات انتخابی با بارم یکسان نیز استفاده شود.
در هر نوبت امتحانی نمره ارزشیابی مستمر ٢٠ نمره و ارزشیابی پایانی کتبی ٢٠ نمره میباشد.
توجه:دروس کتاب به ترتیب چینش تدریس و ارزشیابی می شوند. از تفکیک آنها به جغرافیا، تاریخ و...خودداری شود.

برای دانلود شیو نامه روی لینک زیر کلیک نمایید

نمونه سؤالات درادامه مطلب




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم دبستان, ششم ابتدایی, تفکرو پژوهش ششم
ن : سکوی ششم
ت : سه‌شنبه ۳ دی ۱۳٩٢
نظرات دوستان ()

روش بدیعه پردازی(نو آفرینی) در بیشتر دروس کاربرد زیادی دارد اما در کشور ما این روش در درس انشاء اهمیت بیشتری دارد این روش قوه ی خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهد،وبه تولید ایده های جدید و درک نحوه ی ارتباط بین مفاهیم را باعث می شود.

الگوی بدیعه پردازی

مقدمه: درگذشته درباره ی خلاقیت این تصور وجود داشت که خلاقیت امری ذاتی است ونمی توان آن را آموزش داد و خلاقیت ویژه خلق آثار بزرگ هنری است. ولی بنابر نظر «گوردون» جریان خلاقیت را می توان شرح داد و پرده از مراحل آن برداشت و خلاقیت فعالیت پوشیده و اسرارآمیز نیست. وی چنین اظهار می دارد که خلاقیت را در فعالیت های روزانه می توان دید و می توان فعالیت های روزانه را خلاقانه کرد.
دیدگاه های حاضر نیز این امیدواری را به وجود آورده است که می توان خلاقیت را یاد گرفت و یاد داد.
هدف: هدف اساسی نوآفرینی یا بدیعه پردازی شکستن سد قواعد مرسوم و ایجاد راه های جدید برای حل مسائل می باشد. این روش به منظور کمک به افراد برای شکستن زمینه های ذهنی قبلی و پیداکردن راهی مناسب برای اندیشیدن به طرز جدید به موضوع می باشد.

مراحل اجرای الگو




:: برچسب‌ها: سکوی ششم, ششم دبستان, ششم ابتدایی